Monday, August 27, 2012

Erti CINTA.....:)

Ari ni, saya nak kongsi tentang erti cinta....
Dalam hidup ini banyak saya belajar sesuatu tentang cinta.....
sebenar tak tau nak tulis ape kan...


Ari ni saya belajar sesuatu tentang Cinta... Cinta kepada Yang MAHA Pencipta(ALLAH SWT) dan RasulNYA serta Cinta sesama Insan....

Baru saya tahu yang Cinta tak boleh diungkap dengan kata-kata..

Cinta perlu lahir dari hati yang ikhlas kan.....
 
Ari ni juga saya belajar sesuatu yang baru..
 
Cinta telah banyak mengajar saya erti kehidupan..
Cinta mengajar saya erti kesabaran..
Cinta mengajar saya erti berusaha..
Cinta juga mengajar saya untuk menjadi lebih kental dalam meneruskan kehidupan ini..
 
CINTA kepada ALLAH dan RasulNYA...
 
perlukan kecintaan yang tinggi melebihi kecintaan sesama manusia,
“Cinta kepada ALLAH ibarat pohon yang tumbuh di hati".
begitu terasa kemanisan iman....

CINTA sesama Insan....
 
adalah fitrah kejadian manusia yang dianugerahkan kpd kita....
Cinta yang memerlukan pengorbanan..
tapi kadang-kadang tu kan..
kite terpaksa berkorban demi kebahagiaan orang lain....
sehinggakan kita perlu korbankan cinta kita..

memang kita akan merasa sakit..

tapi ia untuk kebaikan Dunia dan Akhirat
ini yang dinamakan pengorbanan yang sebenar..
 
mungkin sekarang ramai yang tak percaya Kuasa Cinta.. "Power of Love"
Cinta ini adalah anugerah Allah kepada kita..
kita perlu guna dengan sebaik nya kan
kita perlu hargai pemberian Allah ini..
 
Cinta juga banyak mengajar saya untuk memberi dan menerima..
 
p/s : saya harap perasaan dan cinta dari ALLAH pada saya tidak akan pernah hilang..
 
sekian~~:)

No comments:

Blog Widget by LinkWithin