Thursday, June 18, 2009

aku dan org2 yang aku sayang....

Aku ni baru nak berjinak2 dlm penulisan blog ni, cume saje nak hilang boring aku je,
mulai ari ini segala memori suka, duka, pahit dan manis akan aku abadikan dalam blog sebagai diari hidupku,

mesti korang nak tau sape aku sebenarnya kan?
aku hanya insan biasa yang punya hati dan perasaan, aku dilahirkan dari sebuah keluarga yang sederhana, kasih sayang sentiasa disemai dalam setiap diri kami 4 beradik yang semuanya pompuan,

ayah aku seorang ayah cukup bertanggungjawab dan baik, aku sayang ayah, mak aku hanya seorang surirumah yang penyayang walaupun kadang kala sifat ketegasannya terserlah dalam mendidik kami, aku sayang mak,

aku ada seorang kakak yang penyayang, kami panggil 'kak long'. dia sering menunjukkan sikap bertanggungjawab terhadap keluarga, ape2 mesti dia yang mengalah. aku ada 2 orang adik yang cukup baik, aku sangat sayang adik2ku.

Kate orang jaga anak pompuan ni susah, tp bagi mak ngan ayah aku itu tidak menyusahkan mereka, kami tidak pernah memalukan kan mereka, apatah lagi membuatkan mereka kecewa dengan kami, bagiku segala pengorbanan dan didikan yang diberikan perlu dibalas walaupun aku tau tidak akan terbalas sampai bile2.

sekarang ayah dan mak aku sudah tua, kami berjanji akan membahagiakan mereka selagi hayat mereka.

Dan aku mempunyai 'hubby' yang sangat penyayang dan penyabar, segala suka dan duka kami lalui bersama, kalau dia takde aku rase dunia aku akan berhenti kot, dia lah segala2nya.....

No comments:

Blog Widget by LinkWithin