Sunday, September 13, 2009

Rezki....orang nak belanja...

Ari ke 17 ramadhan, dalam bulam puasa ni, firstime kitorang amik keputusan untuk berbuke kat luar, ye la asyik buke kat rumah je, juadah yang dibeli kat pasar ramadhan je, mane sempat nak masak bg aku yang berkeje ni,


Sampai seremban dah kul 6 lebih2, nak balik rumah lagi, bapak punye jem, dekat pukul 7 baru sampai, alang2 lalu singgah la bazar ramadan, macam tu lah ari2 berkeje aku, "nak kene bagitau ke?" poyos lah....hehehe


Tapi kalau ari tak keje, aku masak lah,


ari tu jugak hubby aku cuti, dia ajak berbuke kat luar, aku tau ni cubaan ngelat hubby ku untuk malas nak masak, biasenye ari isnin dia yang masakkan juadah berbuke.

kat ofis lagi dia dah mesej tanye itu ini, "syg nak makan ape", "kite makan kat nak tak?"
"ikut B lah, syg ikut je...", knp nak makan kat luar? (ini pun tak penting sgt ye...)

macam tu soalan yang dibalas dgn soalan jugak, biase la aku, banyak tanye,

sampai2 je seremban, hubby dah tunggu, acik sukeeeeee...., selama ni asyik aku je tunggu dia, kadang2 sampai 1/2 jam tunggu dia jemput aku.

kami g makan kat kedai makan je, tahun ni takde agenda berbuke kat hotel, biasenye setiap tahun ade la sekali dua berbuke kat hotel, makan free la katakan.....

"Syg order la nak makan ape?"
"B order la syg ikut je" buat2 malu konon minah ni, ntah ape2 je...

dah order, mase untuk tunggu makanan sampai, perut dah lapar sgt ni, ade beberapae minit je lagi nak berbuke,

diorang dah booking tempat jd mesti diorang prepare dulu, macam kitorang ni, datang baru nak order lambat la sikit,

tak nak terase sangat lame menunggu aku mule la merapu2 dgn hubby,
sampai kakak kat sebelah tu sengih2 je tgk kitorang,

"B, kalau makanan tak sampai lagi dah azan nanti, kite korek hidung je la dulu, batalkan pose"hehehe
"banyak lagi care lain nak batalkan pose la" syg ni ntah ape2 la, benggoooong......
hah, hambik ko, kene benggong sekali.......hehehehe

nasib baik akak tu hantar kurma 1 mangkuk, dalam 3 biji macam tu lah,

lepas tu air pun sampai, dah azan, makanan tak sampai lagi ni, aku dah lapor ni, takpe sabo2, abang ngan akak tu lagi lah tak berbuke pun lagi, kesian kat diorang.

yahuuuuuu, makanan dah sampai,.......dengan gelojoh ala2 sopan nye aku makan, ayat mesti mau cover ok......

Ikan siakap 3 rase, marvelous uols...cukup rase

Sup campur 1 mangkuk je,

Baby kailam ikan masin 1 piring

lauk feveret aku, ayam goreng kunyit 1 piring,
dan air, nescafe tarik dengan ais kosong untuk hubby, teh o panas untuk aku, tu je
dalam kul 7.50pm dah licin, makan ke ape ni........?
nak balik bayar hutang dulu, magrib la maaaa.......takut tak sempat....

bye........

No comments:

Blog Widget by LinkWithin