Tuesday, September 1, 2009

Selamat Hari MERDEKA..........


Selamat Hari MERDEKA semua, semalam adalah ari ke-10 kite berpuasa, maknenye bersamaan dengan 31 Ogos 2009

Ari ke-9 ramadhan, kitorang berbuka kat PD, rumah mak mertue, takde lah gambar2 juadah berbuke kami, Sobab her semua lauk pauk adalah hasil air tangan mak mertuo den, aku jd tukang menyibuk je kat dapur.....bertuah punye menantu hantu............hehehehe,

"Jd sogan laa se nak snap snap, nanti ape lak kato apak mertuo den", "buang tebiat ke ape menantu den ni",

Ari ni aku nak tepek jugak gambar lauk berbuka kami,

Aku macam biase lah, ari yang aku tunggu2, aku cuti hubby pun cuti jugak, so, bolehlah berbuke sama2, Sweet sangat...........

Kitorang malas nak kuar beli makanan kat BAZAR Ramadan, hubby mintak aku masak je, save budget katenye...., kadang2 lauk2 kat bazar pun ade je yang tak menepati citarasa tekak kami, terlebih masin la, terlebih tawar lah, lauk basi pun pernah jumpe, biaselah pertengahan ramadan ni......

Kul 5 aku pun mule lah selongkar peti ais, suruh hubby belikan santan, aku rase nak makan masak lemak cili padi, ikan tenggiri ade, paru ade, leh wat lauk.....

Ni la hasilnye, masak lemak cili api ikan tenggiri.....

Paru Goreng berlada.........

Ulam timun, air soya dan kurma........

Eh..... ade jagung lah, buat jemput2 jagung best jugak ni....

Ni jemput2 jagung, nyummy nyummy.....sedapppppppp.....

Alhamdulillah....di atas rezki yang diberikan kepada kami.....

No comments:

Blog Widget by LinkWithin