Thursday, July 9, 2009

karnival kerja kat Tampin........

Cite ni dah lame, tp aku nak cite jugak, tak banyak aku amik gambar, ckit jer, 13 jun ari tu, ari sabtu, aku terlibat dgn "Program Train & Place" kat Dewan Majlis Daerah Tampin, N.9, aku g ngan En fauzi, kami kene sampai sane dalam kul 8.30pg, aku apelagi kene bangun awallah, nak bersiap segala bagai, kul 7.30 pg dah kene siap sebab en fauzi nak datang amik kat rumah,

Tengah2 nak pakai tudung, tibe2 handset aku bunyi, hah en fauzi dah sampai ke? terus kelam kelibut, en fauzi dah sampai Tol Senawang,huhuhuh.... dia call nak tanya jalan mcmane nak g rmh aku, semalamnye aku bagi map simple sgt kat die, dia tak paham,

aku ape lagi, sebelah tangan betulkan tudung sebelah tangan lagi pegang tepon sambil kehulu kehilir, macam org giler kekdah nye, kalau korang tengok aku mase tu mesti korang gelak,

aku ni jenis bute jalan, aku bukan pandai sgt tunjuk jalan, asyik suruh en fauzi terus jer, mesti tensen driver, dah betul masuk aku g suruh kuar balik, nasib baik diorang pandai cari jalan, jumpe jugak rumah aku, kami pun gerak....

pengunjung tengah daftar kat kaunter JTK

sampai2 sane org tak ramai pun lagi, cepat2 kami prepare barang2, on laptop, printer, keluarkan ape yang patut, alamak plug rosak pulak, mcmane ni, bateri laptop ckit jer, boleh tahan ke sampai petang, en fauzi bagitau org situ, rupe2nye plug tu tak rosak tp terbalik, biasenye kalau 'on' ke bawah tapi yang ni 'on' dia ke atas, gelak besar kitorang, tp org tak ramai sgt, mungkin kurang publisiti kot, atau org tampin ni tak ramai sgt, ni JTK seremban yang anjurkan,

sebelah booth kami perkeso, tengok pakwe baju hitam tu, mcm dah sahid jer....

boring giler kami, siap main game lagi, aku siap bawak buku sudoku, rase mcm lambat je nak tunggu kul 5, layan je gambar kat dewan ni, sekali tengok mcm kat kedai kopi pun ade, ade meja dengan kerusi merah...hakhakhak..

ni pandangan dari booth kami

ni pun same.....

ni la en fauzi, dia bos paling sempoi, suke wat lawak, die tengah main 'game catur' mase ni, kusyuk semacam jer, sampai berkerut2 dahi, (ampoon.... en fauzi).belakang tu Aidi, driver kitorang.

No comments:

Blog Widget by LinkWithin