Sunday, July 26, 2009

Sarapan Nasi Dagang

Pagi tadi aku kat dapur dok pikir2 nak buat sarapan ape pagi ni, dalam ati terdetik kalau makan kat luar best gak ni,

Tibe2 hubby bersuara suruh bersiap2, tak payah wat sarapan, kite sarapan kat luar ari ni, mungkin dia tau kot aku tengah takde idea nak masak ape untuk dia,

Kami pun kuarlah, kami sarapan kat kedai di dataran senawang, macam2 makanan ade, nasi lemak, nasi kerabu, nasi dagang, lak sam, laksa penang, dan lain2 lagi, kuih2 pun banyak.

Aku dan hubby makan nasi dagang dan karipap sorang sebijik, aku minum teh O panas dan hubby ku mesti minum nescafe tarik, minuman 'favourite' dia.

Nasi dagang dia, oklah, tapi tak sesedap nasi dagang terengganu, kalau ikut tekak aku masih lagi tak menepati piawaian 'pure' nagi dagang buatan orang terengganu.

Mase nak balik tu, aku saje lah ajak hubby aku g jalan2 dulu, malas nak balik rumah lagi, saje je aku ajak, aku tau hubby aku tentu penat, dia nak rehat sebab dia keje petang ari ni.

Aku tunggu dulu, kalau dia angguk, aku suke la, tp kalau dia geleng, aku tak kisah pun....(ayat pujuk ati sendiri)hehehe....

hubby aku nak g, horrreeey....sukenya ati aku, ati ku bagai di geletek2, aserehe he he ....sambil menari ala ala twis, hehehe.....

No comments:

Blog Widget by LinkWithin