Thursday, July 30, 2009

Apakah ini bahasa Tuhan padaku

Entri kali ni agak syahdu....huhuhuh isk.. isk... aku tengah melayan emosi aku ni, korang jangan kutuk tau....sebabbbbbbbb................

Aku adalah aku, bagi aku, terlalu indah perasaan ini bila bertemankan dunia maya ini, melayani blog yang diisi dengan alunan lagu2 yang menggamit ketenangan dihati ini.

Aku tau aku tak selayaknya untuk menempatkan diriku disampingNYA, aku percaya apa kata yang tuhan telah bisikkan, ini adalah yang terbaik untuk aku.

Aku sering merasa dunia tidak adil kepada ku. aku selalu merasa kenapa aku harus melalui ni semua sedangkan orang lain........haruskah aku sesali di atas ape yang telah terjadi, ini semua diluar jangkaan ku, itu sudah ketentuanNYA, atau mungkinkah ini bahasa Tuhan pada ku.

Salahkah aku melakukan ape yang patut aku lakukan? kenapa aku yang patut disalahkan dalam hal ni, aku pun manusia biase yang punyai kelemahan dan kekurangan, tapi berbekalkan didikan aku masih waras, dan boleh berfikir mana baik dan mana yang buruk,

Selepas solat tadi aku bertafakur sejenak memikir ape yang terjadi ari ni, akukah yang patut disalahkan, percayalah apa kata yang tuhan telah bisikkan, ini adalah yang terbaik, Aku masih ada insan2 terdekat dengan ku yang masih sudi membuatkan jiwa ku tenang, kenapa begitu mudah mempermainkan lidah, menjual madu dibibir yang dibayar tunai dengan racun,

Sedayanya aku cuba mendorongku untuk tetap bertahan! menghadapi dugaan ini, mengakui kenaifan diri...

Jika aku merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia....
Allah SWT tahu betapa kerasnya aku sudah berusaha.

Ketika aku sudah sekian lama menangis dan hatimu masih terasa pedih...
Allah SWT sudah menghitung airmataku menjadi mutiara.

Jika aku pikir bahawa hidupku sedang menunggu sesuatu dan waktu terasa berlalu begitu saja...
Allah SWT sedang menunggu bersama2 denganku dan sentiasa membantu ku.

Ketika aku merasa sendirian dan teman-temanku terlalu sibuk dengan urusan sendiri.
Allah SWT selalu berada di sampingku.

Ketika aku pikir bahawa aku sudah mencuba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa2 lagi....
Allah SWT punya jawapannya dan tahu sebabnya.

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan aku merasa tertekan...
Allah SWT dapat menenangkanku.

Jika tiba-tiba aku dapat melihat jejak-jejak harapan...
Allah SWT sedang berbisik kepadaku.

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan merasa ingin mengucap syukur...
Allah SWT telah memberiku rahmat.

Ketika sesuatu yang indah terjadi dan aku dipenuhi ketakjuban...
Allah SWT telah tersenyum padaku.

Ketika aku memiliki hajat untuk dipenuhi dan mimpi untuk dicapai...
Allah SWT sudah membuka mataku dan menyeru namaku.

Jangan terlalu taksub dengan kelemahan orang lain kerana kita hanyalah manusia yang mempunyai banyak kelemahan yang tersembunyi yang kita tak sedari. Percayalah bahawa, kite adalah ditadbir bukan kite yang mentadbir.....


Sekian Wassalam....

No comments:

Blog Widget by LinkWithin