Friday, August 7, 2009

Nak sambung cuti leh........?


Cepatnye......pejam celik pejam celik, pejam tak celik2, dah ari isnin, aku dah nak kene balik seromban dah, esoknye dah nak keje

Tak puas lah duk kg, seronok sangat, nak sambung cuti lagi boleh......dush dush kene debik ngan bos aku.....

Mulanye kami cadang nak balik kul 11, pastu dianjakkan lagi kul 12, macam tak nak balik je ni, hubbyaku pulak ajak tunggu sampai kul 1, tak puas duk kg la tu,

mak aku lak suruh makan nasi kat rumah dulu, dia kate nanti tak payah benti makan, kami pun ikutkan je,

dah siap makan semua2, masukkan barang2 yang nak dibawa balik, Ya Allah penuh bonet kete, dengan macam2 buah dan macam2 bau,

yang paling tak tahan, bau buah cempedak dengan durian, poning kepalo den......

mase ni yang paling aku tak tahan ni, masa nak salam ngan mak dan ayah, diorang mesti nangis, aku pantang tengok org nangis, mesti nak nangis jugak...isk..isk...isk

lepas salam ngan kak long dan adik, kami pun bertolak, sambil lambai2 tangan kat diorang.....huhuhuhu waaaaaaaa........

Selamat tinggal kampungku, desa permai, kampung Pengkalan Berangan.........

Mase on the way balik, aku asyik layan perasaan je, ingat kat mak ayah, dalam adik bradik aku je duk jauh, diorang semua duk ngan mak,

kami sampai seromban dalam kul 6 lebih2, tp terus balik PD, rumah mak mertua, sebab mak aku kirim macam2 kat diorang.
Aaaaaaaaa, penatnye......tapi seronok,
esoknye nak keje ni, takde mood nak keje, macamane ni...?
ok, tu je cite kami balik kampung.....

No comments:

Blog Widget by LinkWithin